keskiviikko 10. huhtikuuta 2019

Ompelija-Suvi

"Tuollako se ompelija-Suvi asuu?"
Muistan kun kummitätini kertoi hänen lapsenlapsensa kysyneen, kun ohittivat junalla silloisen kotikaupunkini.

IMG_0967

Olen ammatiltani vaatetusompelija. Tai koulutuksen virallinen nimike taisi olla tekstiili- ja vaatetusalan perustutkinto. Yläasteella lempiaineeni oli käsityöt. Ehdottomasti. Aina innolla odotti koulupäivän viimeisiä tunteja, koska silloin oli kässää! Sieltä lähti innostus käsitöihin ja päätin hakea yläasteen jälkeen ammattikouluun vaatetuslinjalle. Koulussa kyllä oppi todella paljon! Ja olen niiin onnellinen, että olen nuo taidot oppinut ja säilyttänyt. Niistä todellakin on hyötyä!

Sain vähän aika sitten projektiksi ommella vauvan sänkyyn reunapehmusteen. Otin haasteen vastaan, vaikka viime ompelukerrasta oli aikaa... Mutta hyvin se sujui, muutamia kertoja joutui hiukan fundeeramaan, että mitenkäs tämä meni :D
Mutta lopputulos oli mieleinen! Nyt sormet syyhyää jo seuraavaa projektia, heti kun sellaisen keksin :D

Kun muutimme tähän nykyiseen asuntoomme, minulla oli selkeä visio minkälaiset verhot haluan olohuoneeseen/ruokailutilaan. Tuparilahjaksi saimmekin lahjakortin, millä vihdoin pääsin toteuttamaan tätä visiota. Nimittäin kävin hakemassa Marimekon Isot Kivet- kangasta ja ompelin siitä verhon! Ajatuksena oli ensiksi tehdä kaksi paneeliverhoa tuosta kankaasta, mutta saumanvarat ei olisi riittäneet tuosta keskeltä leikata... Mutta olen supertyytyväinen lopputulokseen! <3

1AB29DD4-A947-4D5F-A8C8-C5AA0FBCCF18

-Suvi Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti